En solig kväll på balkongen

Nu är det på tiden jag dammar av denna blogg och påbörjar återupplivningförsöken. Här kommer första tyrcket. 
 
På senare dar jag har upplevt glädjen i en alldeles ny hobby, nämligen växter! Gröna saker som om man sköter dessa levande saker rätt växer sig fina. Hur jag kom in på detta, som tidiagre endast ägt platsblommor och en kaktus, stavas pojkvän. Det är nämligen han som intoducerat mig för dessa magnifika växande saker och nu är jag lika fast vid dem som han. Så en solig kväll för inte så länge sen öppna vi balkongen och rullade ut vår plantera-om-filt för lite pyssel. På agendan stod att plantera om.
 
Jag hade några veckor tidigare satt en avokadokärna just såhär för att försöka få till en avokadolanta. Detta är dock Simons kärna som inte riktigt har sprukigt upp än. Men min hade sprukigt upp och fått en fin rot så för min var det dags för ett nytt hem. Flyttlasset gick till en svart kruka. 
 
 
Sähär såg det ut när den precis fått träffa jorden som den nu ska bo med. Förhoppnigvis kommer den trivas bra där och snart börja visa lite grönt. Ett problem jag har är mitt tålamod, jag vill att man snabbt ska se resultat. Men att odla detta är en bra övning för just tålamodet, för om det är något det inte går så är det snabbt. Här krävs tid och tålamod. Någon mer som har problem med just tålamodet är Lilly, min systers hund som vi kvällen till ära vara hundvakt åt. 
 
 
Första kvarten låg hon bedvid och såg måttligt road ut. 
 
 
Sen tyckte hon det var nog och gick och hämtade hennes favoritleksak hemma hos oss. Helge. 
 
 
Efter lite lek med Helge (som efter det håller på att tappa huvudet) planterade vi om lite örter som vi odlat. På bilderna ovan ser man citronbasilika. 
 
 
Även vår solros fick flytta till en ny kruka. 
 
Efter att alla som skulle flytta fått komma till sina nya hem gick vi på en promenad med en hund som tyckte det var på tiden vi gjorde nått produktivt. 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | | Kommentera |
Upp