En glöd.

 
....................................................
 
Inom mig finns glöd, vilja och en stor dröm. Men inom mig finns också aska, vemod och en fet vägg.  Jag tänder samtidigt som jag släcker, jag vill samtidigt som jag inte vill, jag drömmer samtidigt som jag bygger en vägg. För varje motgång eller gupp på vägen blir askan svartare, viljan svagare och väggen tjockare. Trots att väggen stoppar motvinden, gör det också att det på insidan sakta kvävs. När man känner att glöden sakta slocknar, då behöver man soldater där inne som kan kämpa i motvind och göra allt för att glöden inte ska slockna. När man börjar ge efter själv behöver man något ytterligare som ger kraft. Vart det kommer ifrån vet man inte. För man visste inte ens att det fanns något kvar, där inne. Men det gör det. Reserven. Som håller glöden vid liv, får viljan att inte dö ut helt och börjar sakta men säker att fånga upp byggstenarna som skulle göra väggen tjockare. Det gör i väggen försvinner, men det gör att det inte kväver allt på insidan. Ibland är det allt som behövs. För inom mig finns en glöd, en vilja och en dröm som försöker överleva bakom väggen.  
 
.....................................................
 
 
 
Allmänt | |
Upp