Mars 2017

Jag hade ju som nyårslöfte att jag skulle summera mina veckor/månader för att ha något att titta tillbaka på och ja.. jag gillar ju listor av alla slag. Så detta är ju ett utmärkt tillfälle att göra en lista. Slår ju liksom två flugor i en smäll. 
 
Också hittade jag denna lista på Isabel Boltensterns blogg, länk till hennes blogg r! Tyckte att den var bra så lånar inspiration från den för att sammanfatta denna månad. 
 
Månadens höjdpunkt: 
Att Lovisa bjöd en på en alldeles utsökt frukost. Den slog många hotellfrukostar jag ätit i mina dar. Att ha en vän som henne är en sann gåva. 
 
Månadens bottenapp: 
Att jag fick så attans ont i fötterna av att åka skriskorna att jag var tyvungen att snöra av dem för att ta sparken tillbaka till fastlandet igen. Måste kolla upp detta, hade samma problem förr när jag tränade. 
 
Månadens resa: 
Min weekend till Göteborg. Fick spendera en hel helg med min favorit. En fördel med att ha distansförhållande är ju att man snabbt tjänar ihop lite SAS-poäng. Om man nu ska försöka att vara positiv. Men helgen bestod bland annat av middagar, utflykt till Marstrand (där vi gick en runda runt ön), serietittande och godisätande. Här nedan är en bild från vår promenad på ön. Så fint väder och fin ö. Lite matsäck hade vi också med oss, så vi hittade en bänk i solen och skuvade upp tremosen. Stunder som detta gör livet bra. 
 
 
Månadens energibatteri:
 
Att få spendera dagen hos moster med familjen. Fika, mys med hundar och promenad i skogen. Speciellt det där med hundar. Jag älskar hundar. Alla hundar. De underbara djuren gör mig glad ända in i själen endast av sin blotta existens. Så tar varje chans jag får till att mysa med en, speciellt dessa två pälsbollar. 
 
 
 
Månadens bästa spara-pengar-tips:
Att köpa toapapper när det är på extrapris. Har nu typ 4 paket väntandes i städskrubben. 
 
Månadens köp: 
Denna! Den till höger. Jag gillar ju listor och att bocka av saker från just en lista. Så när jag hittade denna på akademibokhandeln för ynka 89 kronor slog jag till utan att blinka. Det är en att göra lista, som man kan sätta upp på kylskåpet. Sen gillar jag extra mycket att det finns färdiga bock-rutor. Slänger härmed alla gamla lösa papper jag annars brukar skirva mina måste-göra-listor på (och sen tappar bort innan jag hunnit bock av alla måsten..) 
 
 
 
Månadens projekt: 
Denna månad har jag nog inte haft något specifikt projekt, förutom att plöja igenom serier, typ. Jag har denna månad sett klart How to get away with murder och innan vi dör. 
 
Månadens stöd och pepp: 
Ibalnd är ett peppande samtal, med en vän 140 min bort, om framtiden precis det man behöver. Gillar människor som får en att inse att man inte måste ta allt så allvarligt och att det viktigaste är att man själv är nöjd och trivs med det man gör. Ibland behöver man bara en ventilationskanal om just det, framtiden och jobb. 
 
Månadens låt: 
 
The chainsmokers, coldplay - Something just like this. 
 
 
 
Månadens bild: 
 
Såhär glada var vi över att ha möjligheten att ta en vardag ledig för att det var så fint väder ute. 
 
 
 
Månadens lärdom: 
"Livet är inte ett problem som ska lösas utan en verklighet som ska upplevas" Sant! 
 
Månadens bok: 
Björnstad - Fredrik Backman. Läste ut denna på ca 1 vecka och skulle rekomendera denna till alla som gillar .. att läsa. Den handlar om hockey, vad sporten betyder för en stad och vad som kan gå fel, och rätt, när en sport betyder mycket för ett litet samhälle. Men fast man aldrig någonsinn sett en hockeymatch och vet att en period är 20 minuter så gör det inget. För den handlar om människor bakom sporten och egentligen spelar det ingen roll att man inte kan någonting om hockey för man kan uppskatta och hänga med i boken ändå. För just så bra är den. Det handlar inte om hockey som sport, utan om människor i ett samhälle där någonting betyder nått, och nu råkar detta någonting vara just hockey. Och för mig var det en anledning till varför jag köpte boken (del det och dels att det var skriven av en av min favoritförfattatare, så jag kanske hade köpt den ändå, men att det var om just den sporten gjorde att jag lockades till den extra mycket) MEN det som fick mig att vända sida efter sida utan att kunna lägga ifårn mig boken var att den fångade något som jag tror många kan känna igen sig i, att leva för något, att göra uppoffringar för något och att älska något. Vare sig det är en sport, en perosn eller en stad så har Fredrik Backman fångat det magiska i det. Skildrat det i människors liv och DET för boken intressant och svår att lägga ifrån sig. Sen handlar den om hur just det får männsikor att handla och agera. När något betyder mer än man kunde tro eller ana, vilket skapar en viktig lärdom. Vilken lärdom får ni läsa och se, så LÄS DEN! 
 
Månadens andledning att le: 
Att det börjar bli vår i norr. Att vädret gör att energin går upp och humöret lika så. Dagar som dessa gör bra för mig.
 
 
 Denna bild får avsluta sammanfattningen av mars. 
 
 
 
Allmänt | |
Upp