Första dagen på jobbet i GIFs.

Just nu sitter jag på en fönsterbräda i ett hotellrum ca 15 mil norr om Luleå, ser på solnedgången och har coldplay i hörlurarna. Godis har jag inom räckhåll och elementet under mig är varmt och skönt. Jag har just haft min andra arbetsdag här i Haparanda  Imorgon åker vi hem till Luleå igen. Tänkte att jag kunde sammanfatta min första arbetsdag men ... 
 
.. Där ringde min kollega och sa att det var dags för mat så slog ihop datorn och glömde helt bort detta påbörjade blogginlägg. Det ovanstående stycket skrev jag i tisdag och nu har det redan hunnit bli fredag. Men tänkte att jag kunde ta vid där jag slutade och berätta om min första arbetsdag. För att illustrera detta tänkte jag ta hjälp av GIFs . 
 
Såhär kände jag kvällen innan, när jag läste igenom materalet vi fått från föregående år, som lite hjälp och INTE fattade någonting av vad som stod i rapporten typ. Ville bara ha en kram och distans suger. 
 
 
Men måndagen kom, och jag tog bussen mot kontoret för att möte upp teamet. Var där lagom tidigt och började känna peppad, tror det bero på att jag har såna härliga kollegor. Vi satte oss i bilen och jag kände ungefär såhär: 
 
Samlaten i bilen höll sig på en nivå där jag kunde hänga med och allt var fris och fröjd. Efter ungefär en timme i bilen ändrades samtalen och gick in på mer detaljerad nivå. Jag satt där och kände mig ungefär såhär när jag höll med/skrattade på ställen jag trodde passade sig: 
 
 
Bilresa tog ca 1,5 timme och när vi kom fram trodde jag absolut att det var dags för fika, klockan var ungefär 10 då och min mage hade börjat göra sig påmind om att det var dags att öppna matluckan. Men till min besvikelse var det istället: 
 
 
Vilket gjorde att jag såg ut såhär: 
 
 
Tur för min mage hade jag med mig frukt vilket jag: 
 
 
... försäkte äta samtidigt som jag lyssnade så koncentrerat jag kunde på mötet. 
 
Hade i min fantasi tänkt att jag denna första dag skulle få gå med någon och se hur de jobbade för att stegvis skulle få egna uppgifter. Men istället hörde jag denna mening komma ur min kollega " Therese tar den här delen ...  
 
 
.. och jag tar den andra, så då vet alla vad de ska göra". och jag inombords: 
 
 
Men innan jag hann uttra detta högt sa min kollega med ett leende " Jag ska visa dig hur du ska börja och vad du ska göra". Min reaktion: 
 
 
Sen visade han och det var inte så svårt egentligen, men hann gå igenom denna följd av reaktioner ett X antal gånger. 
 
 
Sen slog klockan 12 och det var dags för lunch. Min reaktion: 
 
 
Innan lunch var dets mest pappersarbete, men efter lunch var det dags för lite mer integration med kunder. Kände mig väl inte HELT redo för det.
 
 
Men efter att ha fått det jag vill ha, utan några större missöden och missförstånd kände jag: 
 
 
.....sen upprepade jag prcessen med reaktionsmönstret jag upplevde innan lunch ganska många gånger till. 
 
När klockan slog halv 8 var det dags för oss att packa ihop och rulla mot hotellet, för incheck och (väldigt sen) middag! Efter middagen fick jag äntligen: 
 
 
Sen var denna första, ganska intesiva, dag äntligen slut. Trots att det var roligt så var denna tjej väldigt trött efter första dagen. 
 
De restarande dagarna betod av: 
 
 
Sen lite mat, biljard och väldigt mycket skatt på det. 
 
TACK gänget för dessa dagar. 
 
 
Allmänt | | Kommentera |
Upp