Kliande hals och honung.

Just i skivande stund halvligger jag i sängen, med en täppt näsa och ett huvud som bankar. Detta är femte dagen som min förkylning har fest i min kropp. Ja man kan säga att jag är less. Mina tappra soldater kämpar på där inne och snart hoppas jag festen är stängd. Idag tror jag ändå att festen övergått till efterfest. Så det ser lovande ut. Har under dessa dagar hjälpt mina soldater med alla möjliga husmorsknep och receptfria medel. Och efter allt detta är det ett simpelt husmorsknep som jag jublat mest över. Nämligen honung innan läggdags. Inte i något varmt vatten, utan flytande honung direkt på en sed och sen in i munnen. Detta har varit så skönt mot min kliande hals. FÖR det hjälpte faktiskt! Som en skyddande hinna la det sig och lät mig sova. Halleljuja. 
 
Ville bara skriva det. Att hunung är bäst. 
 
Avslutar med en bild på en fin hund, som också fungerar utmärkt som medicin. Bara inte på kliande halsar. Men annars. 
 
 
Allmänt | |
Upp