Kl 12 och 20 en lördag och söndag.

Då börjar denna helg att lida mot sitt slut. Trots att jag inte haft mycket planerat och mest tagit det lugnt har helgen swishat förbi i väldans fart. Känns som det var idag hag klev ut från kontoret och tänkte att "äntligen har jag en lugn helg framför mig". Men hur som haver har jag ju ändå bevisligen varit ledig lite mer än några timmar. Jag tänkte att vi skulle kolla lite på exakt vad jag sysslat med denna planlösa helg. Bestämde mig för att dokumentera vad jag gjorde på två klockslag på både lördagen och söndagen. Så istället för att återberätta hela helgen får ni se vad jag pysslade med kl 12 och kl 20. 
 
Vi börjar med lördag kl 12: 
 Eftersom lördagen bjöd på strålander sol, klarblå himmel och endast -15 grader bestämde vi oss för att snöra på skorna och bege oss ut på isen. Eftersom solen är ett sällsynt fenomen såhär års får man ta vara på alla chanser man får. Vi gick ut till gråsjälören, en ö, som under vintehalvåret säljer våfflor, varma drycker, korv och polarrullar. För att ta sig ut till ön använder man isvägen där man går, lånar en spark, åker skoter eller tar bilen. Vi gick eftersom alla sparkar var upptana. 
 
Lördag kl 20: 
 
Lördag kväll spenderade jag med min bullet journal. Gjorde veckan som kommer och skapade en livskompass. Sen 10 min efter denna bild togs insåg vi att melodifestivalen hade börjat och jag bytte ut pennorna jag höll i mot en popcornskål.
 
Söndag kl 12:  
Var jag ute på en promenad med dessa. Termometern stod på -19 grader och för att på denna bild var godis tvungen att vara inblandat. Inte så mycket för att det var kallt utan mer för att de inte förstår vitsen med att sitta still om ingen är i närheten. 
 
Söndag kl 20: 
Spenderades framför tvn och närmre specifikt Catfish! Älskar det. 
 
Detta får avsluta denna helg, nu väntar sängen och imorgon en ny arbetsvecka. 
 
 
Allmänt | |
Upp