Det som rullat på min dator på senaste

Efter några dagar sepnderats sängliggandes börjar kroppen äntligen återgå till sin forna form. Den är inte helt där, men idag har jag kunnat stå i köket och värma upp en soppa utan att kännas som om jag nyss sprungit ett maraton, det är framsteg det! Imorgon blir förhoppningvis sista dagen hemma på soffan. 
 
Eftersom jag inte rört mig många meter de senaste dagarna har jag inte heller gjort något som är värt att berätta om. Istället har jag sett serier och någon dokumentär. Så därför tänkte jag visa vad som spelats på min dator den senaste tiden. 
                                                           
  • Det första jag slog på när energin räkte till för att håll ögonen öppna var How to get away with murder. Har varit helt fast och en säsong plöjdes på mindre än 24 timmar. Lögnerna avlöser varandra och huvudkaraktärerna lyckas trassla in sig hårdare och djupare för varje minut som går. Samtliga är juridikstudenter eller jurister som kan lagen som rinnande vatten och vet tydligen exakt vad man ska göra när man hamnat på båsa sidor av lagen. Helt frälst i denna serie och man hoppas så förbenat på att allt mirakulöst ska lösa sig till huvudkaraktärernas fördel. SE den! 
 
  • När ovan serie inte längre kunde avnjutas på netflix bytte jag till något mer lättsamt, nämligen en julfilm! Kände att julkänslorna blåst bort, så detta var ett sätt att locka tillbaka julkänslorna. Det funkade tyvärr inte med denna filmen. Filmen som misslyckades med uppdraget var Christmas land. Den fungerade som tidsfördriv, men mer än en romantisk drama där huvudktaktären inser vad som är viktigt i livet och allt slutar lyckligt var den tyvärr inte. Men ibland är det exakt det som man behöver. Lite mysig var den allt ändå. 
 
  • Efter denna ville jag har något med lite mer allvarligt, så slog på på The confession tapes. Såg två avsnitt som träffade rätt i hjärtat på en. På ett obehagligt sätt. Dokumentär kring frågeställningen är hur mycket ett erkänannde egentligen betyder, beroende på hur detta erkänannde lockas fram. Är alla medel verkligen tillåtna och skulle endast en skyldig erkänna? i de två avsnitten jag såg följde man ett mord på en familj, både anhörigas och polisens synviklar lyftes fram, vilket var intressant. Gillade denna, men var lite jobbigt att sträckkolla på, så två räckte för mig.
 
 
  •  Sista som setts dessa dagar var Demi Lovato Simply Complicated, en dokumentär om Demi och hennes strider. Alla människor kämpar mot något på insidan, alla har sina svaga sidor, något som tar energi och något som äter upp en inifrån. Att kämpa med detta i rampljuset kan inte vara lätt. Det var en intresant och sevärd skildring av Demi. Helt klart inget jag ångrar att spendera en timme med att kolla på.   
 
Det var allt jag vilat ögonen på de senaste dagarna. Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och krypa ner tillbaka i soffan och invänta Bonde söker fru. Trevlig onsdagkväll! 
 
 
Allmänt | |
Upp