Februari 2017

Hittade denna lista på Isabel Boltensterns blogg, länk till hennes blogg r, och tycker att den var bra så lånar inspiration från den för att summera årets andra månad. 
 
Månadens höjdpunkt: 
Att vakna brevid Simon och ha en hel helgen att umgås. Få förunnat i ett distansförhållande. 
 
Månadens bottenapp: 
Att jag har börjat vakna på nätterna igen. 
 
Månadens resa: 
Inser här att jag inte har lämnat Luleås gärnser denna månad. Men en minnesvärd resa gick till Hertsöträsk. Detta smultronställe hade jag helt glömt bort. Tack Annika för att du påminde mig. Nästa gång blir det varm choklad och matsäck med sig medans vårsolen lyser och skotrarna står parkerade vid varje bra grillställe som finns. 
 
Månadens mest tacksamma grej att tacka nej till: 
Såhär i efterhand kan jag konstatera att tacka nej till att jobba nästa vecka var ett klokt beslut. Som det ser ut nu blir det mycket arbete med examensarbetet och den där enkäten som ska skickas ut. Den enkäten har fått väldigt mycket kärlek den senaste tiden och inte ett enda ord är skrivet utan en bakomliggande tanke och noga övervägande. 
 
Månadens bästa spara-pengar-tips:
Att göra egna bars! Så himla gott och dessutom väldigt enkelt, om man har en matberedare vill säga. Om man inte har det är det fördelaktigt om man har en snäll vän som också vill göra bars. Så jag och Lovisa ordnade en göra egna bars-kväll med mello-mys efter att ha satt in våra egenkomponerade bars för kylning. En perfekt lördag helt i min smak. Om någon undrar så hade jag: dadlar, cashewnötter, kakao, hampafrön, chiafrön och en skvett vatten i mina. Gjorde även några på bara de tre första ingridienserna som var supergoda. Mellanmål i två veckor fram i tiden fixat på bara en kväll. * infogar top notch emoji *
 
Månadens köp: 
Handkräm. Varför har jag inte alltid haft en tub i väskan förr? Hejdå till vintertorra händer som starmas efter överkonsumtion av handsprit. 
 
Månadens projekt: 
Att inte äta godsaker och godis på vardagarna. Detta projekt lät så mycket bättre i huvudet än när det skulle omvandlas till praktisk handling. Hade sett framför mig hur jag känner mig fräschare, piggare och nyttigare och hela faderullan. Men istället var jag grinig, lätt irriterad och hade kunnat göra mycket för att få en enda liten godisbit när man satt där och försökte att inte slita av håret i ren frustaion för att arbetet med examensarbetet ibland driven en galen. Kan inse såhär i efterhand att detta projekts timing inte var perfekt. Note to self: Ta inte bort det som håller humöret på en accepterad nivå inför en imlämning till ett seminarie. 
 
Månadens stöd: 
Lovisa, min skrivarkollega, mitt bollplank, min hobby psykolog, min energigivare och min bästa vän. Det finns ingen jag hellre hade spenderat alla dagar med att försöka att knapra ihop till ett bidrag till forkningen med. 
 
Månadens låt: 
 
The chainsmokers - closer 
 
Månadens babe: 
Lovisa kammar hem även detta. För alla skratt. För alla historier. För att du ska stanna i denna stad till hösten. 
 
Månadens bild: 
 
Ibland är allt som behövs en promenad i skogen men sin syster och hundarna som sällskap. 
 
Månadens lärdom: 
" Mitt liv har varit fullt av tragedier ... 
några av dem har faktiskt inträffat" - Mark Twain. 
Mål inte fan på väggen i förväg. Det skapar bara onödig oro och tar bara energi. Hjärtat har hållt sig från att rusa, att jag går runt och oroar mig att det ska börja igen gör mig inget gott egentligen. Händer det igen får jag ta det därifårn. 
 
Månadens bok: 
Meningen med hela skiten - Nina Åkestam. ÄLSKAR den. Bästa boken jag läst på länge. Behövde den. Kommer tvinga mina framtida barn att läsa den. 
 
Månadens andledning att le: 
Att min hund, som fyller 13 år i april, fortfarande har enrgi som en unghud ibalnd (om bara för en kort stund). Att se henne i skogen gör en glad i hela själen. Älskade underbara hund. 
 
 
 
Denna bild får avsluta februaris sammanfattning. 
 
Allmänt | |
Upp