Idag

Idag har jag, som väntat, haft ett bakslag. Kroppen har varit tung som bly, huvudet har bankat och rullgardinerna har inte rört sig en enstaka centimeter uppåt. Jag har ännu en gång dragit i handbromsen. Vilket betyder att jag har spenderat exakt hela dagen under täcket. Undantaget var när jag kämpade mig upp för att värma en matlåda, som jag sedan tog med mig ner i sängen igen och åt. Har inte pratat mer än nödvändigt och lägenheten har varit inställd på energispararläget. 
 
Det är såna här smällar man får ta när man haft några dagar med lite för lite vila. Trots att jag inte har jobbat, har jag varit social, vilket tar energi. Så nu ligger jag här och betalar priset för det. 
 
Det är så lätt att köra på när det går bra, att inte tänka på att varva mellan växlarna mer. Om jag växlar upp måste jag se till att jag växlar ner igen. Men det glömmer man lätt. Därför blir dessa bakslag en påminnelse och ett varningens finger syns. Glöm inte vad du lovat dig själv. 
 
Imorgon väntar jobb på anna ort, vilket betyder att klockan ringer tidigt så förhoppningsvis somnar jag tidigt ikväll. Examensarbetet ska få vila fram till onsdag. Så kommer inte att jobba och skriva samtidigt under dessa två dagar. Då hande jag aldrig sagt ja till jobb. 
 
Nu laddar datorn snart ur, och laddaren ligger alldeles för långt bort, så nu ska jag slå på netflix på tv och kämpa mig upp till kylen för att hämta min glass som väntar på mig. Trevlig söndag på er. 
 
 
 
Allmänt | |
Upp